Τετρακτύς
Πυραμιδολογία
432 Hz
Ἀπό τὸ βιβλίο…
Τὸν ἀριθμὸ 432 τὸν συναντήσαμε γιὰ πρώτη φορὰ στὸν τετραγωνισμὸ τοῦ κύκλου. Ἐκεῖ, εἴδαμε νὰ προκύπτει σὰν δωδέκατος ὅρος τῆς ἀκολουθίας Δ.
ὅπου 
Ὁ ἐνδιάμεσος ἀριθμὸς δ εἶχε πρωτοεμφανιστεῖ στὸ Χρυσὸ Τρίγωνο. Ἡ ἐνδιάμεση ἀκολουθία Δ ἦταν αὐτὴ ποὺ μᾶς ὁδήγησε καὶ στὴν ἐμφάνιση τῶν τριῶν σειρῶν Fibonacci, Lucas καὶ Χ καὶ κατ’ ἐπέκταση στὴ σύλληψη τῶν κατὰ φ μουσικῶν ρυθμῶν.
Τὸν ἀριθμὸ 432 τὸν συναντήσαμε ξανὰ στὴν Ἱερὰ Τετρακτύν τοῦ Πυθαγόρα. Ἐκεῖ, τὸν συνδυάσαμε σὰν τὸν τέταρτο ὅρο τῆς ἀκολουθίας
ὅπου καὶ τὸν συνδέσαμε μουσικὰ σὰν συχνότητα ἴδιας τονικότητας, ἀλλὰ κατὰ μίας ὀκτάβας ὑψηλότερης κάθε φορὰ ποὺ τὴν διπλασιάζαμε.
Ἐδῶ ὅμως ὁ ἀριθμὸς 432 ἔγινε συχνότητα, ἀπόκτησε ὑπόσταση, ἀπόκτησε καὶ μονάδα μέτρησης, τὸ Hz. Ὅπως ἤδη ἀναφέρθηκε, ὅσα γράφονται θὰ ἔχουν νόημα μόνον ἐὰν οἱ μονάδες μέτρησης μήκους καὶ χρόνου, τὸ μέτρο δηλαδὴ καὶ τὸ δευτερόλεπτο ἀντίστοιχα, δὲν εἶναι τυχαῖες ἢ αὐθαίρετες. Γιὰ τὴν ἐπιλογὴ τοῦ μέτρου, σὰν θεμελιώδους μονάδας μέτρησης τοῦ μήκους, ἀλλὰ καὶ σὰν ὀνομασία, ἡ προηγούμενη καταγεγραμμένη ἀναφορά, μᾶς ἐπιτρέπει ὄχι μόνο νὰ ἀμφιβάλουμε γιὰ τὸ πόσο τυχαία εἶναι, ἀλλὰ καὶ νὰ ἀποδεχθοῦμε τὴ συμπαντική της προέλευση. Ἄλλωστε ὅτι τὰ χίλια μέτρα εἶναι ἀκέραια πολλαπλάσια τῆς ἀπόστασης ἰσημερινοῦ –Βόρειου Πόλου, ποὺ χρησιμοποιήθηκε γιὰ τὸν ὁρισμὸ τοῦ μέτρου, καταδεικνύουν ὅτι τὸ μέτρο εἶναι συνδεδεμένο καὶ μὲ τὴν Γῆ καὶ μὲ τὶς διαστάσεις της. Τὸ ὅτι ἐμπλέκεται καὶ ὁ ἀριθμὸς χίλια, κάνει τὸ ὅλο θέμα ἀκόμη πιὸ ἐνδιαφέρον, γιατὶ ὁ ἀριθμὸς αὐτὸς βρέθηκε καὶ στὴν σχέση τῆς ἀκολουθίας τοῦ ἀριθμοῦ φ μὲ τὶς τρεῖς σειρές, Fibonacci, Lucas καὶ Χ. Θυμίζουμε ὅτι μετὰ ἀπὸ δώδεκα ὅρους τῆς ἀκολουθίας Φν=φν, καταλήγουμε σὲ μία δέκατη τρίτη θέση, Φν+12=φν+12, στὴν ὁποία τὸ ἄθροισμα τῶν ἀντίστοιχων ὅρων τῶν τριῶν σειρῶν εἶναι κατὰ χίλιες φορὲς μεγαλύτερο ἀπὸ τὴν τιμὴ τοῦ ἀρχικοῦ ὅρου Φν.
Ἀλλὰ καὶ τὸ δευτερόλεπτο, σὰν μονάδα μέτρησης τοῦ χρόνου, δὲν εἶναι τυχαῖο. Ὅπως ἔχουμε ἤδη ἀναφέρει καὶ μὲ βάση τὶς γνώσεις τοῦ Ἵππαρχου, τὸ δευτερόλεπτο εἶναι ἄρρητα συνδεδεμένο μὲ τὴ Γῆ καὶ μὲ τὴν περίοδο περιστροφῆς της. Ἐπειδὴ ὅμως ἡ Γῆ εἶναι τμῆμα τοῦ Σύμπαντος, θὰ πρέπει τὸ δευτερόλεπτο νὰ θεωρηθεῖ ὅτι εἶναι μονάδα χρόνου ἀπολύτως συμβατὴ γιὰ αὐτὸ τὸ κομμάτι τοῦ σύμπαντος, τοὐλάχιστον. Φυσικὰ δὲν μποροῦμε νὰ παραβλέψουμε ὅτι ἡ τιμὴ τῆς ταχύτητας τοῦ φωτός, c=φ∙217∙√2, μπόρεσε νὰ ἀποκτήσει ὑπόσταση μόνο μὲ χρήση αὐτῶν τῶν συμπαντικῶν μονάδων μέτρησης μήκους καὶ χρόνου.
Μποροῦμε ἑπομένως νὰ δεχθοῦμε ὅτι καὶ ἡ συχνότητα τῶν 432 Hz εἶναι ἀπόλυτα ἐναρμονισμένη μὲ τὴ Γῆ καὶ μὲ τὴ θέση της στὸ Σύμπαν.
Μὲ ἁπλὰ λόγια, ἡ συχνότητα τῶν 432 Hz μᾶς λέει ὅτι, ὅταν ἕνα σῶμα πάλλεται 432 φορὲς ἀνὰ δευτερόλεπτο, τότε δημιουργοῦνται ἠχητικὰ κύματα, τὰ ὁποῖα, στὴν ἀτμόσφαιρα τῆς Γῆς καὶ σὲ θερμοκρασία 20℃ , ταξιδεύοντας μὲ ταχύτητα περίπου 340 m/sec, θὰ φτάσουν στὰ αἰσθητήρια ὄργανα τῆς ἀκοῆς μας καὶ θὰ γίνουν ἀντιληπτὰ σὰν τὴν μουσικὴ νότα ΛΑ.
Ἂς δοῦμε κάτι, ποὺ θὰ κάνει ἀκόμη πιὸ ἐμφανὴ τὴ σύνδεση τῆς συχνότητας τῶν 432 Hz μὲ τῆς συνθῆκες ποὺ ἐπικρατοῦν στὸν πλανήτη μας. Σὲ θερμοκρασία λίγο μικρότερη τῶν 20℃, ὁ ἦχος ταξιδεύει μὲ ταχύτητα 339,3 m/sec Εἶναι συνθῆκες θερμοκρασίας πολὺ συνηθισμένες στὴ Γῆ, θὰ μπορούσαμε νὰ εἰκάσουμε μάλιστα ὅτι εἶναι συνθῆκες θερμοκρασίας ἰδανικὲς γιὰ τὴν ἐμφάνιση καὶ τὴν διαιώνιση πολλῶν μορφῶν ζωῆς πάνω σὲ αὐτήν. Ἂν μπορούσαμε νὰ παγώσουμε χρονικὰ τὴ διάδοση ἑνὸς ἤχου συχνότητας 432 Hz, σὲ ἀπόσταση 339,3 m θὰ μετρούσαμε 432 ἠχητικὰ κύματα. Θὰ βλέπαμε ὅτι στὸν ἀέρα καὶ στὶς παραπάνω συνθῆκες, τὸ κάθε κύμα θὰ εἶχε μῆκος ἴσο μὲ 339,3/432=0,7854 m. Τόση ὅμως εἶναι καὶ ἡ πλευρὰ τετραγώνου μὲ περίμετρο ἴση μὲ τὴν περίμετρο τοῦ μοναδιαίου κύκλου. Πράγματι 4∙0,7854 m=3,1416 m. Μποροῦμε λοιπὸν νὰ ποῦμε ὅτι:
ἡ νότα ΛΑ (432) μπόρεσε νὰ τετραγωνίσει τὸν κύκλο,
ἀναδεικνύοντας ἔτσι ἔμπρακτα τὴ σχέση της μὲ τὴ φυσικὴ ὑπόσταση τῶν χαρακτηριστικῶν γνωρισμάτων τῆς Γῆς καὶ ἐπιβεβαιώνοντας ὅτι οἱ μονάδες μήκους καὶ χρόνου εἶναι ἀπόλυτα ἐναρμονισμένες μὲ αὐτά.
Καὶ ὅμως, στὶς ἡμέρες μας, δὲν χρησιμοποιεῖται ἡ συγκεκριμένη συχνότητα καὶ ἡ ἀκολουθία συχνοτήτων ποὺ προέρχονται ἀπὸ αὐτήν. Χρησιμοποιεῖται ἡ συχνότητα τῶν 440 Hz.
Ἔχουν γραφτεῖ πολλὰ καὶ διάφορα γιὰ τὴν ὄντως αὐθαίρετη καὶ ἐνδεχομένως αὐταρχικὴ ἐπιβολὴ τῆς συχνότητας ΛΑ(440), σὰν συχνότητα ἀναφορᾶς κουρδίσματος καὶ ἑπομένως, ἀπόδοσης μουσικῶν θεμάτων. Δὲν θὰ σταθοῦμε ὅμως σὲ αὐτό, μιᾶς καὶ ὅπως εἴδαμε, στὴ θεμελιώδη μουσικὴ κλίμακα συνυπάρχουν καὶ οἱ δύο σειρὲς συχνοτήτων, καθὼς καὶ μιὰ τρίτη, ἡ ΛΑ (424). Παντοῦ γύρω μας βλέπουμε νὰ συνυπάρχουν τὰ ἀντίθετα, τὸ καλὸ μὲ τὸ κακό, τὸ ἄσπρο μὲ τὸ μαῦρο, τὸ φυσικὸ μὲ τὸ ἀφύσικο, ἡ ἁρμονία μὲ τὸ χάος. Ἐὰν εἶναι νὰ ἐπιλέξουμε, εἶναι προτιμότερο νὰ ἐπιλέξουμε αὐτὸ ποὺ συμβαδίζει μὲ τὴ Φύση, μὲ τὴ φύση μας, μίας καὶ κομμάτι αὐτῆς εἴμαστε καὶ ὄχι κυρίαρχοι της, ποὺ σκοπὸ ἔχουμε νὰ τὴ ἀλλάξουμε, νὰ τὴν ἀλλοιώσουμε, ἀλλάζοντας ἐνδεχομένως πρῶτα τὴ δικὴ μας φύση. Ἡ μουσικὴ ἄλλωστε εἶναι πρεσβευτὴς τῆς ἁρμονίας, ποὺ δὲν θὰ μποροῦσε καὶ δὲν θὰ ἔπρεπε νὰ ἀπομακρυνθεῖ ἀπὸ τὴν ἁρμονία τῆς Φύσης, τὴν ὁποία κατὰ κανόνα ἐξυμνεῖ. Γιὰ τοὺς παραπάνω λόγους, σὲ ὅλη τὴν παρουσίαση ἐπιλέχθηκε σὰν συχνότητα ἀναφορᾶς ἡ συχνότητα ΛΑ στα 432Hz.
