Ἡ μελοποιημένη ἀρχαία ἑλληνικὴ ποίηση
Θεμελιώδης μουσικὴ κλίμακα
Οἱ ἕξι νότες ποὺ προέκυψαν μὲ τὴν διαδοχικὴ ἐμφάνιση τῶν στάσιμων ἐλλειπτικῶν κυμάτων μὲ λόγο φ, μαζὶ μὲ τὴν ἀρχικὴ Λὰ τῶν 432 Hz καὶ τὴν τελικὴ Λὰ τῶν 864 Hz, μᾶς δίνουν μιὰ νέα ὀκτατονική μουσικὴ κλίμακα.
Ἡ κλίμακα αὐτὴ εἶναι θεμελιώδης γιατὶ εἶναι ἡ μουσικὴ κλίμακα μὲ τὶς περισσότερες συγγενικὲς σχέσεις μεταξὺ τῶν νοτῶν ποὺ τὴν ἀπαρτίζουν.
Εἶναι θεμελιώδης, γιατὶ οἱ ἐφαρμογὲς της ξεπερνοῦν τὰ ὅρια τῆς μουσικῆς, ὅπως τὰ κατανοοῦμε σήμερα.
Εἶναι ἡ θεμελιώδης μουσικὴ κλίμακα.
Μία φυσική κλίμακα μέ φυσική ἀπόδοση
Στὴ συνέχεια θὰ ἀκούσουμε τὴ θεμελιώδη μουσικὴ κλίμακα τῆς νότας Ρὲ μὲ φυσικὸ τρόπο.
Θεμελιώδης μουσική κλίμακα καὶ κλίμακα Χιτζαζκιὰρ
Ἡ θεμελιώδης μουσικὴ κλίμακα θεωρῶ πὼς δὲν εἶναι μία πρωτοεμφανιζόμενη μουσικὴ κλίμακα. Αὐτὴ θὰ πρέπει νὰ προϋπῆρχε καὶ στὶς μέρες μας νὰ ἔφτασε συγκερασμένα μέσα ἀπὸ τὴν μουσικὴ κλίμακα μὲ τὸ ὄνομα «χιτζασκιάρ». Πρόκειται γιὰ μία γνωστὴ καὶ ἰδιαίτερα διαδεδομένη καὶ διαχρονικὴ μουσικὴ κλίμακα, μὲ σημαντικὴ ἱστορικὴ διαδρομὴ καὶ παρουσία. Σὲ αὐτήν, οἱ δευτερεύουσες νότες τῆς θεμελιώδους μουσικῆς κλίμακας ἀντικαταστάθηκαν ἀπὸ τὶς κοντινότερες κύριες, σὰν νὰ εἶναι οἱ κύριες νότες ἰσχυρότεροι μαγνῆτες ποὺ τὶς τράβηξαν πρὸς τὸ μέρος τους.
Στὴ συνέχεια θὰ ἀκούσουμε τὸ μουσικὸ θέμα ἑνὸς ἀπὸ τὰ γνωστότερα τραγούδια αὐτῆς τῆς κλίμακας, τῆς «Μισιρλοῦ», χρησιμοποιώντας ὅμως τὴν θεμελιώδη μουσικὴ κλίμακα.
Θὰ περάσουμε ὅμως σὲ ἕνα ἀκόμα μουσικὸ παράδειγμα, ἕνα μουσικὸ παράδειγμα ποὺ αὐτὴ τὴν φορὰ θὰ ξεπεράση τὰ ὅρια τῆς Γῆς καὶ θὰ ἀναδείξη τὴν θεμελιώδη μουσικὴ κλίμακα καὶ σὰν θεμελιώδη συμπαντικὴ κλίμακα.
